Tågresa del 1.

I onsdags satt jag flera timmar på tåg. Jag hade placerats i första klass. Det kändes skönt, nästan lite lyxigt. När jag satt på tåget från Halmstad till Göteborg behövde jag gå på toaletten. Jag gick och ställde mig utanför en låst toa-dörr då vi nästan var i Kungsbacka. Konduktören stog vid sidan om, fullt upptagen med att skälla på tre tonårstjejer. Efter en stund skred han vidare, och det var fortfarande upptaget på toan. När vi rullade in på Mölndals station kom en kille och frågade om vi stog i kö till toaletten. Tjejen som stog vid sidan om mig sa att konduktören låst toan precis innan jag kom. Gissa hur många frågor som for genom mitt huvud! Varför sa inte konduktören det till mig tidigare?!?! Varför sa inte tjejen som stog där hela tiden något?!?! Jag hann inte leta upp någon annan vagn med fungerande toalett utan fick gå tillbaks till min plats. I Göteborg var, Tack och Lov, X2000 till Stockholm försenat för där hamnade jag i en lååång kö till toaletten. Jag stog och hoppade de sista minuterna. Jag svär, som vanligt, över SJ! Inte sjutton hjälper det om man lyxar till det där!


Kommentarer
Postat av: ewa

trevlig helg på dej

2008-10-31 @ 17:02:27
Postat av: Mia

Vilken ovanligt korkad konduktör, måste jag säga! men det är såna här saker jag ser och märker dagligdags och blir helt konfunderad över. :-/

Finns roligare saker att roa sig med än att vara kissnödig...



Hoppas du får en bra helg!



Kram Mia, som sovit som en stock i flera timmar. groggy nu



2008-10-31 @ 17:04:22
Postat av: Elena CN

Hm, första klass! Ja då borde toalett ingå!!

2008-10-31 @ 17:18:58
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0