Kulturfyran - nu igen?!?!

Jag tycker det bara var igår jag satt och knåpade ihop mina svar på Kulturfyran på Kulturbloggen Jag var nog lite sen med förra veckans svar, men idag är det inte jag som är sen. Kulturfyran kom idag.
Denna vecka handlar den om alkohol och poesi efter en intervju med rockartisten Sulo

1. Han dricker aldrig alkohol, bland annat för att han tycker att baksmällor är jobbiga och tar så mycket energi. Har du något knep mot baksmälla?

   1. Det enda knep jag vet för att slippa baksmälla är ju enkelt och allmänt känt, att låta bli drickandet. Eller att dricka dubbelt så mycket, dricka lika mycket vatten som alkohol. Ett glas öl - ett glas vatten osv ;) ska visst lindra bakfyllan.
2. Sulo äter ekologiskt odlad mat. Väljer du ekologiskt någon gång? Varför/varför inte?
    2. De få gånger det finns ekologiska produkter som är av bra kvallité väljer jag dem. Hoppas ju på att de verkligen är ekologiskt odlade....

3. Sulo har satt musik till Ernst Brunners dikter. Det har blivit rockigt och souligt och bluesigt. Har du någon favoritpoet?

      åååhhh...den du! Sonja Åkesson, Edith Södergran, Nils Ferlin, Tranströmmer...det finns ett oändligt antal märker jag.
4. Ibland gör jag intervjuer här i Kulturbloggen. Vem vill du att jag ska försöka intervjua?
    4,Jag skulle gärna läsa lite fler intervjuer av 'vanliga okända bloggare' Alla som fortfarande skriver för de tycker det är roligt, inte för att förtjäna uppehället.


Sulo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0