Energi

Jag satt vid datorn en stund i förmiddags när en äldre släkting till mig ringde. Hon är svårt sjuk och vårt samtal handlade mycket om sjukdom och död. Jag försökte föra in det på andra vägar men rätt som det var pratade vi om hennes sjukdom igen. Det är klart att hon behövde det, men jag tror att man blir lite som man tänker. Sjukdomen kanske inte blir bättre men man känner sig möjligen lite ljusare inombords om man tänker något positivt. Vårt samtal tog i alla fall mycket energi från mig. Jag gjorde min makaronilåda efter det och fick tänkt en massa tankar under tiden. Jag har diskat och nu har jag ätit också. På något sätt känns det som den här dagen är slut nu. Jag har inte varit utanför dörrarna, där vräker regnet ner.
Var får vissa människor all sin energi från? En av de bloggar jag läser dagligen är Ewas blogg Läs där! Hon är en av människorna som hinner med allt och dessutom har några positiva ord över åt alla! Jag är fylld av beundran för dem som har ork att bry sig om alla oss andra. Tack Ewa för att du är just du!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0