Midsommardagen // eller dagen efter dagen före

Jag har bestämt mig för att skapa en ny blogg och glömma den som varit. Jag gör en form av nytt avstamp i livet och börjar om från noll igen. Jag ska absolut inte glömma vad jag lärt mig på vägen hit, och jag ska använda mig av mina erfarenheter för att forma mitt liv till något jag trivs med. Det var så längesen jag använde mig av min gamla blogg att jag helt och hållet glömt bort vilka verktyg som finns och hur jag använder mig av dem. Jag har dessutom glömt mitt gamla användarnamn och ser detta som en skänk från ovan att starta om även här!

Jag älskar att skriva, vill dela med mig av mina ord, men känner ibland att det kan vara svårt att stå för dem vid en direkt konfrontation, därför väljer jag att starta som lite anonym. Vi får se hur det blir framöver, men Laholm är så litet, så litet. Jag kunde gjort det enkelt för mig och skriva att jag bor i Halmstad, men jag vill ha det så här.

Midsommaren är över, jag känner att jag har inte hunnit med den riktigt ännu. Jag har bara varit hemma och vilat mig, varit hundvakt och inte gjort något alls. Jag har helt enkelt inte orkat, och jag känner mig tacksam över att jag tackat nej till de inbjudningar jag fått. Hundvakt!!! Det har varit många, långa promenader och en hel del lek och kelande med Vilja, som valpen heter. Det har varit underbart, mindre underbart har det varit att jag kommit underfund med att jag inte har så mycket tålamod längre. Det är klart att om man döper en hund för Vilja, får hon en massa sådan också! Viljas vilja är otroligt stark och hon så otroligt liten. En schäferflicka på 3.5 månader. Jag kommer förmodligen att återkomma till hundlivet.

 
Vilja 9 veckor.

Nu har jag äntligen lyckats att läsa igen. Jag är förmodligen född med en bok i ena handen. Har läst så länge jag kan minnas. Jag har alltid sett varje bok som en underbar resa, en utmaning och en gåva och ibland min enda kontakt med omvärlden. Nu har jag emellertid under något år haft så otroligt mycket att göra att jag inte kunnat fokusera på boken jag hållt i handen. Har varit någon helt annan stans i tankarna än där jag skulle vara så böckerna har legat orörda på nattduksbordet. Nu har jag emellertid läst två böcker igen.
Den ena var Berlinerpopplarna av en norsk författare vid namn Ragde. En familjeberättelse som tydligen filmats och kommer att visas på TV ganska snart. Jag vill inte skriva något om den nu, för jag vet inte om jag tyckte om den eller inte. Men jag hoppas att det blir någon eller några kommentarer senare. Jag känner för tillfället mest tacksamhet över att jag lyckats läsa igen. Det känns otroligt, ingen som inte upplevt det kan förstå det.
Den andra boken är en av Björn Hellbergs deckare. Jag har alltid kallat hans böcker för 'mellanböcker' och det känns som att det är vad den är. En mellanbok är en bok som jag behöver för att slappna av och smälta det jag läst innan. Nu känns det riktigt att hålla på med en mellanbok igen.

Jag ska kika runt lite och försöka lära mig hur jag ska göra för att ändra färger mm. Man vet aldrig när jag skriver igen, kanske rent av idag.

Kommentarer
Postat av: Kattis

HAej!

Du har kommit igång ser jag. VAd kul.

Söt hund du får vakta, hihi.

Inte abra söt, säkert jättebusig.

Ha en skön kväll.

2008-06-22 @ 21:04:47
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0