böcker och fritid

Jag är ledig nu, och jag är så glad över det att jag inte finner ord. Eftermiddagsmötet var lite roligt samtidigt som det var totalt avslaget. Det viktigaste blev sagt och beslutat och sedan kändes det hur mycket fredageftermiddag och sommar och västkusten det hela var. Fler än jag är alltså för närvarande frånvarande!



Nu ska jag läsa i några dagar, jag har lite kvar på Björn Hellbergs, Club Karaoke, sedan ska jag ta itu med den andra delan av Stieg Larssons Millenieserie. Vad bra att jag inte läst den ännu!

Nu kände jag igen en saknad av mamma. Med henne kunde jag disskutera så många olika saker, bl.a. böcker. Det var så skönt att kunna ringa upp henne och säg att jag har precis läst ut den boken och tyckte si eller så. Det saknar jag idag, någon att prata böcker med. Jag har ju K till det, men jag och K har ofta så olika smak, och dessutom läser K mycket fortare än vad jag gör. Nä K läser nog inte fortare men har mer tid att läsa. och vill ofta berätta om vad som händer i de böcker jag håller på med. Det känns inte  riktigt att behöva ljuga om vad jag läser heller. Så det är en av anledningarna till att jag inte pratar böcker med K.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0