Tisdag - igen

Vad det är dumt att försöka räkna dagarna, när tiden går så fort.
Snart är juli månad också slut och jag har bara hunnit med att vara förkyld.
Snart börjar arbetet och då blir det inte mycket tid till vila.
Jag vaknar för tidigt, mycket p.g.a. hostan, och då väcker jag ju lilla odjuret oxå.
Vi var ute en liten tur innan, nu sover hon tryggt i sin korg igen.
Hussen hämtar henne idag och det är lite blandade känslor från min sida.
Det ska bli skönt att bara tänka på mig själv några dagar
men så jäkla tomt det kommer att bli.
Men jag behöver ju vila, har förmodligen en släng feber med.

I går ringde en vän och undrade om jag skulle följa med till Liseberg idag.
Jag kunde tacka nej med gott samvete den här gången!
Jag är inte ett dugg intresserad av att dra runt på ett nöjesfält och se andra
skickas upp och runt i luften.
Hur mycket jag än tycker om Göteborg, klarar jag mig utan Liseberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0