Marinfestivalen

Så var den över för min del, Marinfestivalen 2008.
Det blev en väldigt egendomlig dag lördagen den 19 juli.
Jag startade med att ringa till kompis Kompis framåt middagstid. Där tutade upptaget - i flera timmar. Under tiden gjorde jag mig i ordning för att klara en hel dag och en kväll utomhus. Jag sminkade mig och gjorde mig vacker. Jag har en vän som säger att det tar längre och längre tid det där och jag är böjd att hålla med.
 


Till slut tog jag bussen från Laholm till Halmstad då jag fortfarande inte kom fram på Kompis telefon. Jag blev mer och mer förbannad, och skickade ett argt SMS, hon hade stängt av mobilen.


 När jag kom fram till Halmstad gick jag runt lite i city och tittade, träffade på några bekantar, pratade lite om det som är och som har varit. Gick sedan ner till hamnen där Marinfestivalen höll hus. Skepp Ohoj! Där var mängder med båtar, serveringar, människor, utställare och jag vet inte allt. Jag vandrade runt och tittade på alla läckra båtar.



 

Till slut kom jag ut till det absolut största segelfartyg jag någonsin sett. En fyrmastad jätte. Jag blev imponerad trots mitt ointresse för båtar.

    

Sedan blandade jag mig med folket, träffade några vänner jag drack någon öl tillsammans med och lyssnade på musik. Det hela var en lyckad kväll, men min ilska på kompis Kompis hade lagt sig som sordin över mitt humör.

Jag åkte tillbax till Laholm och på min telefonsvarare fanns ett meddelande från henne som löd ungefär: Hej, Hjärtat mitt! Jag förstår att du ligger och sover i din förkylning. Krya på dig!
Jag är fortfarande besviken och bitter på henne. När jag stog och väntade på bussen började det dessutom att ösregna, så smink och hår och kläder rann och klibbade och kletade! Det är absolut Kompis fel!


Kommentarer
Postat av: Nobody @ all

Hej Igen,

Tja kompisar kan man bli galen på ibland. Tänk när mobilen inte fanns, då bestämde man att ses och så dök man upp. Nuförtiden så blir det lätt både missförstånd och ändrade planer i sista sekund. Men du verkade ändå fått en hyffsad dag - bra där.

Ha en underbar dag!

2008-07-21 @ 06:44:08
URL: http://www.metrobloggen.se/nobody

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0