Herr frisör



Glitter Star GraphicsGlitter Graphics

På väg till min frissa i morse gick jag förbi en frisör jag inte sett tidigare. Jag tittade minst två gånger på hans skylt och blev lite sur för jag glömt kameran. Det stog Herr frisör och ett utländskt namn. Jag tänkte omedelbart på att han oxå måste vara en bloggare, enligt Lisa Bjurwald ledarskribent på Dagens Nyheter. Hon skrev om hur det var i den här "särskrivande bloggsörjan".
Det var den här Herr Frisör jag tänkte på, under min uppväxt tillsammans med tyska släktingar var det väldigt noga att titulera alla. Herr Besserwiesser, Frau Lieblig usw. Så måste han ju ha tänkt, Herr Frisör, för vi har väl inte speciella herr- eller damfrisörer längre. Så visst måste han höra hemma i bloggsörjan han också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0