Ensamstunder



Nu kan jag njuta av mina ensamstunder
De stunder jag kan göra vad jag vill
när jag vill

Det fanns en tid när ensamheten var ett fängelse
mitt hem en isoleringscell
där ångest, tystnad och jag bodde


Jag vågade inte svara i telefon
Jag vågade inte ringa någon
jag orkade inte ringa till någon


Till affären var det en heldags utflykt på 500 meter
dit jag inte vågade gå.
Jag planerade o skrev listor vad jag skulle handla
tog lugnande piller så jag skulle våga
förberedde mig på min utflykt
Ibland gick jag dit utan att gå in
På kvällen la jag mig för att sova
och då bestämde jag att i morgon - då...


I dag satt jag på tåget 
kom underfund med att jag satt där
på väg mot nya äventyr  


Någonstans var jag behövd

Jag åkte tåg
Bodde på hotell
och gick och handlade allt jag behövde
Jag fortsätter att åka tåg genom livet
Idag kan jag Allt!

Jag kommer hem med glädje


Nu kan jag njuta av mina ensamstunder


Kommentarer
Postat av: psykiatrin.blogg.se

Hej..

Ensam är stark.. jag är inte stark, och speciellt inte ensam stark. men ensam är jag dock.

jag vänjer mig aldrig. Hur gör du? Kram

2008-07-02 @ 10:25:33
URL: http://psykiatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0