Bokcafé

Läser på Bokhoras sida att det finns ett Bokcafé i Umeå. Det gör mig så innerligt glad och jag hoppas att det finns på fler ställen i Sverige. Vilken underbar idé! Det känns lite som någon sorts dröm jag haft ända sen jag var liten och hade mitt alldeles egna bibliotek. Jag lånade ut böcker till mina vänner och fungerade som ett riktigt bibliotek, egentligen var nog enda skillnaden att jag inte tog ut några böter för sent återlämnade böcker. Mitt bibliotek låter så klart lite naivt i dag, men böcker har alltid varit en av de viktigaste ingredienserna i mitt livs måltid.
Finns det någon som har något annat Bokcafé att tipsa om blir jag GLAD!

Kommentarer
Postat av: Annica

Det är väldigt härligt med böcker men just nu är jag inne i en period då jag inte hinner läsa så mycket! Hm Umeå där har jag alltid velat bo men av olika anledningar verkar jag aldrig komma mig dit!

Ha en bra kväll

2008-07-26 @ 17:30:38
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24348/
Postat av: Hosanna

Åh. Bokcafé är en av mina drömmar. Tänk att ha ett litet kombinerat bokcafe och théshop. Underbart.

2008-07-26 @ 20:13:49
URL: http://hosannas.info/wordpress/
Postat av: iHanna

Ja, i utlandet har ju alla stora bokshoppar en cafédel, när ska Bokia förstå det? Fast mindre bokshoppar som Pilgatan i Umeå är förstås 100% charmigare än kaffe på Barnes and Noble! :-)

2008-07-28 @ 01:00:15
URL: http://www.ihanna.nu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0