Ångest kryper i min kropp

Jag får klart besked om att den människa som plågat och plågat och plågat mig inte lever längre, och vad händer??? Jag får fullständig panik. Rädsla och ångest kryper på nytt i min kropp, all gammal rädsla kommer tillbaks. Hans ansikte tornar upp sig framför mitt, hans ögon tittar in i mina och befaller mig att göra som han säger igen. Nu - när jag inte behöver vara rädd längre!
Jag ringer och pratar med T en stund, jag kan naturligtvis inte berätta allt, men hon säger att det är fullkomligt naturligt det som händer med mig nu. Åh, vad jag vill höra de orden gång på gång! Det är aldrig någon som sagt att jag reagerat fullkomligt naturligt innan!
Min rädsla får mig att vilja gömma mig! Nu när jag inte behöver gömma mig längre.
Jag är rädd för mina egna tankar, rädd för att jag tänker det mest förbjudna!
Det mest förbjudna är att jag känner lugn inför hans död!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0