Vindarnas Tempel

Jag bugar åt de fyra väderstrecken varje morgon
och önskar mig något från vart och ett

från söder väntar jag på värme

från väster önskar jag mig vänskap

från norr en önskan att mina anhöriga ska leva väl

och från öster önskar jag mig bara dig

                   

Detta är de fyra vindarnas tempel

just där vi levde tillsammans

Jag traskar runt bland högar av minnen

och plockar förstrött upp något jag vill ta med

  

Jag tackar minst tre människor varje kväll

för att de gjort min dag speciell

Jag tackar för ett ord

eller för ett leende

som gett mig mod att våga fortsätta finnas till

  



Kommentarer
Postat av: ewa

satan i garan var du kan så tydlig och ljus din blogg är nu vännen idag är du väl pigg då du sov igår fniss kram

2008-12-29 @ 10:49:39
Postat av: Erik

Så fint skrivet! Läckert inlägg. Ja, på kvällarna handlar det väl mer att snubbla rätt, hamna i säng när sömntåget går :-) Fast senaste tiden har nattåget haft väldigt oregelbunden avgång... Ska försöka styra upp den tidtabellen tills kneget kör igång igen :-) Men så skönt vara ledig och slippa bry sig om väckarklockor och måsten...

Gillar din text, så ödmjuk inför våra sköra liv :-) Känner likadant, men är inte lika regelbunden.

Börjar varje morgon med ett "It's showtime!" när jag skådar mitt fejs i spegeln i badrummet. Snott från filmen "All that jazz" som gick igen härom dagen. En helt underbar film i mina ögon, Koreografen och regissören Bob Fosse som skapat ett requiem över sitt eget liv. Han dog ganska snart efter den filmen, kanske kände han på sig att livsklockan tickade på slutminuterna..?

Har du inte sett den, gör det! Liv och död och en massa dansglädje och kärlek (och sex). Ja, livet!

2008-12-29 @ 14:52:15
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Annica

Fint och tänkvärt!

2008-12-29 @ 19:09:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24348

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0