Resan från Stockholm

I går kväll skulle tåget gå från Stockholm klockan 16.10. När det började närma sig avgång ropade en knastrig röst ut i högtalarna att tåget var försenat med 20 minuter och närmare besked skulle lämnas senare. Jag gick och satte mig på en bänk och tittade på en monitor där det stog att tåget skulle gå 16.30 men inte från vilket spår. Vi var många som väntade på besked. Efter en stund blev tiden för avgång ändrad 10 minuter till. Det började trampas lite i golvet och folkmassan flyttade på sig några steg. Snart ändrades tiden för avgång ytterligare 20 minuter, och så fortsatte det. När klockan var 18.30 gick jag upp till informationen, där det ju var många som stog och trängdes, och jag fick 50 kronor att gå och fika för! Gå och fika, när man inte ens vågade gå på toaletten av rädsla för att missa tåget! Jag köpte en korv och fortsatte vänta. Till slut kom vi iväg, Ungefär tre timmar försenade. Jag skulle byta tåg i Göteborg och fick vänta där också en stund. Från Halmstad Central fick jag åka taxi och var hemma vid ett-tiden i natt i stället för 20.00. Det var ju tur jag kom i tid till centralen i Stockholm för tåget skulle ju naturligtvis inte väntat en enda minut på mig. Så dagen idag har känts som en lång utdragen gäspning.

Kommentarer
Postat av: Daniel

stackars du, så irriterat att behöva vänta å när det inte går som du borde. Men nu e det helg å jag hoppas du njuter å mår!

2008-12-05 @ 23:58:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: vashten

Hej vännen, hur är det??? är tillbaka från pausen nu....skönt att vara tillbaka in the real life igen hahahha, puss o kram

2008-12-06 @ 09:35:27
URL: http://www.metrobloggen.se/vashten
Postat av: elena cn

Åhh, vad jobbigt! Och dåligt med information var det väl också.

2008-12-06 @ 21:54:17
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0