Dina ord

Det här är de ord jag skrev till dig
när jag kände mig ensam och liten.
Det här är de tankar jag tänkte
när jag var trött och sliten
Du skulle gett mig värme och sällskap
följt konturerna av mina kinder med ditt pekfinger
Du hade kysst bort mitt vilsna leende
med dina mjuka läppar.
Det här min vän, är orden jag skrev till dig.

Du väcker min längtan efter dig
när du ringer och säger du saknar mig
Nu är det några dagar kvar tills du kommer
då ska jag sitta här och njuta av åsynen av dig
Smeka din kind med mina ögon
och känna din underarm under mina fingertoppar
Jag ska rita små fjärilar på din axel
och se när hårstråna på din arm reser på sig.
Det här min älskade, är orden jag skrivit till dig.


Kommentarer
Postat av: ewa

ett gott nytt år på dej vännen kramar till dej

2008-12-30 @ 22:01:15
Postat av: Isabels värld

Så otroligt fint!! GOTT NYTT ÅR!!! Kram Pernilla

2008-12-30 @ 22:58:09
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Artlover

En fin och tänkvärd dikt. Tänk om någon hade sådana tankar om en själv. Fin vinterbild också. Jag kommer nog läsa och titta på din blogg då och då. Det blir nog en länk till dig:o)

Jag vill tacka för dina kommentarer på min blogg för i år samt att du tittar in ibland och hälsar på fortsättningsvis också.

Gott nytt på dig

/Artlover

2008-12-31 @ 02:35:50
URL: http://artlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0