OS-invigning idag

Jag vaknar och känner redan då en spänd förväntan, en positiv förväntan, det är 080808 idag. Alltså dagen för invigningen av sommar-OS i Beijing. Jag har inte sovit så mycket i natt, det drog fram ett förfärligt åskoväder. Himlen såg ibland ut som om det var fyrverkeri på flera olika ställen samtidigt. Det for fram blixtar från alla håll och kanter och det lystes upp som mitt på dagen ibland. Jag kände mig lite rädd men  fascinerad. Jag klädde på mig lite. Tog kameran med till altanen där jag försökte fånga blixtarna på bild. Det lyckades inte, trots att jag tog massor av bilder, men min rädsla försvann när jag hade något att göra.
När jag gick ut för morgonpromenad kändes det som om jag klev rakt ut i ett våtvarmt omslag. Jag gick 30 minuter, orkade inte mer. Det är tur att det bara är invigning av OS idag så jag hinner ta en tur till lite senare.


Kommentarer
Postat av: ewas

go morning på dej vi har också så varmt här i småland +22 och sol här kom det ej någon åska men jag har sovit dåligt jag med myrkryp är det jag har haft besök av somnade vid 1/2 5 men nu är jag här kram på dej ha en bra dag

2008-08-08 @ 09:40:55
Postat av: Anonym

Visst är det något fascinerande med åska! Det tyckte jag inte förr, då var jag rädd! Skönt att slippa tänka på att man ska upp till jobbet på morgonen!Ha en bra dag!

2008-08-09 @ 00:25:10
URL: http://www.metrobloggen.se/lilatankar
Postat av: Annica

Usch för åska men det var en häftig bild du lyckades fånga!

Ha en bra lördag.

kraam

2008-08-09 @ 05:14:49
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24348/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0