Kärleksbarn

Jag är född i Tvillingens tecken. På en stadsdel som heter Kärleken i Halmstad. Länge trodde jag att jag var ett speciellt utvalt kärleksbarn. Det var min första livslögn!
Flera som följt min blogg har säkert förstått att mina lyckliga barndomsår var under de åren jag bodde hos mormor och morfar. Jag växte upp med en styvfar som ansåg att om barn som inte höll käften fick stryk, grät man eller sa något fick man mer stryk. Det formade mig förmodligen till en liten hård jävul, som lärde mig att bita ihop, inte visa några känslor men som lärde mig att hata.
En sak var bra med min 'uppfostran': Jag lärde mig hur man inte ska uppfostra barn.
Jag hoppas att jag idag har förmågan att stötta någon eller några som inte mår bra. Varje gång någon berättar att de fick en idé om en förbättring av vad vi pratat om känner jag nästan tacksamhet att jag orkat, trots allt! Det är min vinst i livet!
Jag skrev inte detta av någon annan anledning än att jag behövde skriva det just nu. Jag kanske förklarar mig senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0