Förebyggande säkerhet

Min systerson, Robin,  pratade alltid mycket och högt om alla när man åkte buss med honom. En dag när jag passade honom var jag ändå tvungen att åka till centrum. Vis av tidigare erfarenheter sa jag till honom innan vi gav oss iväg:
 - Nu pratar vi inte om någon som åker med bussen, utan vi pratar om dem när vi kommer hem och fikar i stället.
Robin och jag hade en hemlighet och det älskade han.
Efter ett par hållplatser kliver det på en äldre herre som tillhörde de 'kortväxtas skara'. Jag blir lite orolig, tittar på Robin och han tittar tillbaks på mig. Hela hans 5-åriga ansikte lyser upp i ett stort härligt leende när han utbrister med hög röst:
-  Åååhhh, moster, den farbrorn ska vi tala om när vi kommer hem! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Va kul att min blogg får dig o skratta...kramis

2008-08-14 @ 21:10:08
URL: http://www.metrobloggen.se/vashten
Postat av: EWA

bra och rolig ja barn är bara som de är och det kan ibland bli pinsamt eller hur ?för oss vuxna

2008-08-15 @ 08:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0