Att bo på en liten ort

Jag flyttade till den Lilla Staden för ett par år sedan.Jag fick ett bra arbete här. Men främsta orsaken till flytten var att jag lämnade ett mycket dåligt förhållande bakom mig. Jag kunde inte koderna till att bo på ett sådant här litet ställe. Alla känner varandra sedan barnsben. Har de inte gått i samma klass finns det någon kusin som gått i samma klass som en syster osv. Jag har varit med om att människor har suttit och ältat om hur den ena är gift hit och den andra är gift dit och vem som är mosters man i tredje led. Jag är totalt ointresserad och har flera gånger ansetts som snarstucken när jag inte vill berätta om vilka som är mina släktingar. Här kallas det för 'stabomanér' (övers. stads-bo-manér :-)) Trots det är de flesta här mycket hjärtliga, dunkar en på axlen och ler, men ingen släpper in en stabo i sitt liv!

Kommentarer
Postat av: trollpackan

Det är ju ofta så på små ställen...vet inte varför , men folk där är annorlunda än i större städer.

Hoppas att det blir bättre!

kramen

2008-08-05 @ 18:07:02
URL: http://www.trollpackan.bloggagratis.se
Postat av: ewas

det finns människor som ler med sin mun men dödar en med blicken, jag känner av sådant ibland så får man gilla läget men inte behöver man umgås med dem

2008-08-05 @ 19:08:44
Postat av: psykiatrin.blogg.se

hmm jag har också bott i en liten stad, är från sthlm. tycker småortsbor är riktigt fientliga ibland bara för att man e från sthlm, och vägrar man ta skiten som man får för att man är därifrån, ja då har man bekräftat deras teori om kaxiga sthlmare :P



Kram

2008-08-05 @ 20:30:49
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: Annica

Det är en av anledningarna att jag nu igen flyttar till storstaden sundsvall, orkar inte med småstadsmentaliteten i kramfors där alla känner alla, den är jobbig!

2008-08-05 @ 21:24:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24348/
Postat av: skånetösen

därför undviker jag folket runtikring i hålan där ja bor!

2008-08-09 @ 11:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0