Är Försäkringskassan bidragsfuskare?

Jag hörde på radion om alla låginkomsttagare som inte fått sina bostadsbidrag utbetalade av Försäkringskassan i tid. De får ingen ersättning för förseningen, räntor i samband med lån, förseningsavgifter och andra obehagligheter som drabbar dem. Men Försäkringskassan lägger ner massor av tid och resurser på att jaga bidragsfuskare. Det är helt klart rätt att de som fuskar ska sättas dit, men jag anser att Försäktingskassan också borde sättas åt. Jag anser också att FK bör stå för alla merkostnader som drabbar de redan utsatta människorna.


Jag läste nyss ett intressant inslag på Kulturbloggen 

Kommentarer
Postat av: EWA

ha de gott idag håller med det är bara så dåligt att de ska vara så här de små behöver ju sina pengar som de har rätt till ska ej behöva stå med hatten och be om dem och sen är det inte ett bidrag det är ju en försäkring som de har betalt på i sitt långa liv så tycker jag kramisar på dej ha de

2008-08-14 @ 09:05:57
Postat av: Annica

Helt sant, dom är mer intresserade av att jaga bidragsfuskare än nåt annat och värst är dom läkare som sitter där och dömer ut det vårdcentralens läkare först bedömt....

2008-08-14 @ 20:04:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/24348/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0